a ! wrote:

Mr Stimpson, a Scot living in London, was found to be HIV-positive in August 2002, but 14 months later a blood test suggested that he no longer carried the virus. A further three tests confirmed the finding.



Actually, that's not right. The three negative tests were *before* two tests giving a positive result (August 2002). Then 14 months later there was a single test with a negative result. Mr. Stimpson has been asked to retake the test. So far, he has refused to do so.

Perhaps I'm needlessly cynical, but I also note that apparently while refusing to take further tests he has nevertheless signed contracts for his story with both the News of the World and the Mail on Sunday - neither of which can be considered to be beacons of responsible journalism, in my view. He has also tried to sue the clinic that gave him a positive result.